tisdag 3 februari 2015

Knäfan...

"Favorit" i repris, fast i andra knät.
...fortsätter bråka.
 Igår glömde jag mitt Diklofenak på jobbet och hade riktigt ont innan jag kom dit i morse och fick tag i en tablett.

Det är väldigt irriterande då jag faktiskt njuter av det väder som är ute nu och gärna skulle gått till och från jobbet. Det blir så tyst, dämpat och ljust med all mjuk snö.

Har frusit och haft ont i huvudet i dag och tror att det är antingen förkylning på gång eller biverkan av att jag ätit ca 800 kcal/dag i tre dagar nu. Hoppas på det senare.



 Vikten i dag 66,3 kg
Jag tror att jag måste ner mot 62 innan jag får ett fint spann på mina nya skidor så det gäller att hålla i. Ska åka skidor i helgen oavsett knästatus och tack vare att jag väger för mycket kommer jag att "glida" på klistervallan. Det ger ännu bättre effekt träningsmässigt :)
Annars har dagen varit bra. Fick administrera på jobbet hela dagen och gick igenom alla mina patienters mediciner, röntgen och provsvar. Samt prioriterade i vilken ordning jag ska träffa dom.
Det är lyxigt att ha den tiden, det är väldigt ovanligt. Satt och lyssnade på Spotify medan jag jobbade vilket bidrog till lyxkänslan.
Nej nu en värmande dusch innan kvällens bananpannkaka.

2 kommentarer:

  1. Haha det är ju tur nån njuter av snöeländet!!! Men du ta det försiktigt så inte knät blir värre, det vore ju inte ett dugg bra alls!!
    MariaG

    SvaraRadera
  2. Det är inge vidare att ha ont och definitivt inte i ett knä som man använder och belastar mycket.
    Skönt att vikten går nedåt. Jag kämpar på också. Denna vecka ser jag dock inte fram emot vägningen men det får bli morgondagens bekymmer.

    SvaraRadera