fredag 13 februari 2015

Fredagsräkor...

...blir det här.
Och eventuellt lite bastu-gäster.
Har trots ev. gäster satt på mig myskläder och tänker försöka softa i kväll.

I dag kom jag på ett sätt att slippa frestas av att göra ostmackor när jag kommer hem från jobbet - jag stoppar allt vad osthyvlar heter i diskmaskinen och sätter på den. Nu kan jag sitta här och vara sugen hur mycket som helst i 1,5 timmar. Bra tips va?

hemligt vapen!
I morgon ska jag hälsa på mamma och försöka rädda henne från en välmenande vän som fått för sig att hon i morgon ska kläs upp och forslas till en fd kärlek som bor på ett boende efter en stroke. Mamma orkar bara sitta upp 30 minuter ett par gånger om dagen och har inte velat hälsa på mannen på två år men väninnan är obeveklig i sin ångest över att mammas tid på jorden börjar ta slut.
Tänker sätta mig bredvid hennes säng med en stickning så jag har något vapen om det blir fajt.
Spännande fortsättning följer.

Mina byxor börjar förresten bli obekvämt trånga - tur att jag har köpstopp!

2 kommentarer:

  1. Finns det nåt bättre än inbjudna vänner som man kan var mysklädd med :-D

    Vad är det med folk egentligen? känner igen det där att folk (i vårt fall folk i släkten) som försöker "bry sig" om den sjuke men själv inte har en klar sjukdomsbild, de vill inte insé att människan är FÖR sjuk för att "Hitta på roliga saker"...frustrerande, hoppas du kan hålla henne borta med stickorna om inte annat :-D

    Det är bra med köpstopp när kläderna börjar bli försmå....det är tight i mina favvojeans här också...men efter helgen ska jag rycka upp mig rejält, motionen kör jag redan, och tydligen måste jag ta tag i "matbiten" också, naturdiet är inköpt....men ikväll blir det restaurang :-O

    Angående osten....jag hade nog bara tagit en kniv och skurit mig en härligt tjock bit och lagt på mackan ;-D

    MariaG

    SvaraRadera
  2. Perfekt med myskläder. Fungerar utmärkt med räkor och vänner :)

    Det är jobbigt när omgivningen inte ser verkligheten. Hoppas din mamma nu inte blir stressad av det också. Min mamma blir och det tär. Jag tror det viktigaste är att säga ifrån tydligt. Sen hjälper inte alltid det... då får man ta fram stickorna.

    Hoppas ändå ni får en bra dag tillsammans din mamma och du i den tillvaro som nu är.<3

    SvaraRadera