tisdag 27 maj 2014

Träningsmöte på Itrim

I går hade vi gruppträff med träning och det var en helt annan sak att träna med gruppen än ensam. Mycket roligare och man tar i mer. Vi gjorde plankan x 4 och burps bla annat. Har lätt träningsvärk men inte mer. Hängde fint med bland dom starkaste trots att jag med mina 58 år (på fredag) är äldst.
Kom i morse på att jag kommer att vara en av de bäst tränade 90-åringarna om 32 år om jag håller i vilket jag tänker.
Framför allt kommer man ju kunna hålla på med gummibandsträning tills man trillar av pinn. Att springa kanske det blir sämre med i 90-årsåldern. Ska ner till Itrim i dag igen och få ett gummibands-program jag kan köra på båten på långseglingen.

Det finns färdiga också men inte lika goda

Vägde in mig på 59,6 kg vilket innebär 8 hg upp men ändå hade jag gått ner 6 hg i fett. Tror det kan bero på att jag ändrade mitt sätt att vara innan mötet. Brukar tidigare inte äta middag innan eftersom jag inte gjort det från början men nu var jag nyäten och nydrucken.

Ska trots allt dra ner lite denna vecka. Har tagit tårta när det bjudits på jobbet med mera. Det får räckamed födelsedagstårtan på fredag.

Det var roligt att upptäcka att jag totalt missat att köpa kaffebröd till helgen. Kom bara inte på att det behövdes när jag handlade vilket säger lite om hur jag har ändrat mitt tänk.
Vi tog istället varsin bit knäckis (vedugnseldat) med lite smör, kanel och fusksocker. Det var godare än många kanelbullar så jag kommer att fortsätta med det i framtiden.



1 kommentar:

  1. Ha! Nu har jag hittat orsaken till att jag inte kunnat kommentera dina inlägg. Eller nej det har jag ju inte men hittat en lösning i alla fall genom att använda en annan webbläsare. Verkar vara något med blogspot då fler blogspot bloggar har problemet.

    De där kanelknäcket är farligt goda!

    SvaraRadera