måndag 12 maj 2014

Först så går det upp, så går det ner, så går det upp....

Liten och naggande god någon gång då och då.
...nej det gör det inte. Hittills har det bara gått nedåt i olika stora skutt.
Denna gång med 1,5 kg på 4 veckor.
Försöker göra mig lite viktstabil med mer snabba kolhydrater och jag kan inte tänka annat än att jag kommer att lyckas sluta gå ner i vikt.
Om inte annars när det blir varmt och glass börjar locka.
Har ätit två glassar hittills i år. Gillar GBs lilla magnum créme brulée väldigt mycket. En vanlig magnum är för mäktig för mig.

Ett sätt att göra glass som är både nyttigt och gott är att ta 100 gr frysta bär, 1 msk mjölkpulver och fusksocker efter behag och mixa detta. Blir inte många kalorier och svalkar lika bra som en köpeglass.
Synd att vi inte har en frys ombord.

Vikt idag 58,7 kg

2 kommentarer:

  1. Mums för glass! Vi har glassmaskin så det går toppen att göra även lite nyttigare glass när andan faller på :-)

    Härlig vikt du har nu :-)
    jag hade ju också en period där jag trodde jag inte skulle stanna i vikt....var nere på 57.7 som lägsta notering, men sen stabiliserades vikten mer och mer för att sen bli på gränsen till vad jag tyckte var OK men som ändå var inom den "yttersta gränsen". Nu är jag tillbaka igen där jag trivs, känns toppen!
    M

    SvaraRadera
  2. Så bra att du hamnat där du vill vara. Jag har nog lite pendlande kvar
    Cia

    SvaraRadera