söndag 4 maj 2014

Ny kompis

Bytte abonnemang från Telia till Telenor i går. Orsak kan man läsa om här
Som bi-effekt blev jag alltså med en Ipad mini med tangentbord i fodraler. Superbra då jag nu har något lätt och behändigt att ta med till Restauranger och Cafeér på vår långsegling. Räknar kallt med
wifi här och där så jag kan blogga.

En riktigt liten goding. 7.9 tum stor och med grönt fodral blev den genast döpt till Grodan Boll. Sörru!

Nu har jag levt igenom min första helg i båten för denna säsongen och det har blivit bra mat men för mycket smörgåsar. I morse blev det en surdegsmacka och likaså i kväll. Med tomat på i och för sig. Och Magnus har smaskat i sig chokladkakor och andra kakor till kaffet medan jag tog en bit hårt bröd - bra där!
Ska för en gångs skull bli spännande att ställa sig på vågen i morgon. Den har fått ett fint fodral så den kan stå tryggt inklämd bakom kattlådan i duschrummet i båten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar