lördag 3 maj 2014

Inflyttade

Första fredagsmyset av många - hemma i lägenheten fredagsmyser vi aldrig!
Nu bor vi ombord och i går var det fredagsmys-premiär. Jag hade köpt två Philiadelphia-light varianter occh några surdegskex med fröer och utan socker till mig. Åt också tre kex med annan ost på och drack två halva glas vin (en champagne och en Amarone). Till förrätt var det räkor.

Är så nöjd med gårdagens val förutom vinet - huvudvärken bultar i dag ovan som jag är vid alkohol. Det är inte värt det.

Båten är som en mindre misär just nu med ett berg av disk men jag tänkte tillverka ännu mer disk genom att ta mitt vanliga stekt ägg på hårdbröd till frukost.
Nu blir det till att ta med mina nya goda vanor hemifrån in i båten och inte återfalla till mackor i tid och otid för att det inte blir disk. Senast vi bodde båten var det soppor, hot-meals och barer som gällde.
Disk ger förresten en bra bieffekt i båten. Torkstället står nämligen ovanpå kylboxen så medan den torkar kan jag inte komma åt något :)

I dag ska jag hjälpa min 83-åriga mamma att packa för ett par månader på landet (Haverdal). Hon flyger så det kan ju inte bli så mycket nu.

Men först en Treo och frukost

2 kommentarer:

  1. Åh vad mysigt och härligt att flytta ut till båten! Nu hoppas vi på en lång varm sommar med goda vindar :)

    Ha ha kände igen mig på din kommentar om vad som åts förra sommaren på båten. Helt otroligt vad duktiga vi var. Frestelser fanns det gott om men ingenting fick oss att vika undan på soppor, shakes och bars.

    SvaraRadera
  2. Det är supermysigt även om haglet vint kring öronen i dag
    Cia

    SvaraRadera