fredag 2 maj 2014

Båt-våg

König heter märket. Verkar bra
Köpte en billig våg i rostfritt att ha ombord i går och har nu kontrollerat den genom att väga mig på den gamla och den nya ett antal gånger. Den billiga nya vågen är mest konsekvent i sina vägningar men jag får den inte att fungera när det gäller fettberäkning mm. Nu bryr jag mig inte om det för det är Tanita-vågen som gäller när det kommer till detaljerna.

I går var vi på lunchreastaurang och jag hade först bestämt mig för att äta ett vanligt mål, även de snabba kolhydraterna, som serverades. Men när det kom till kritan kunde jag inte ta en pastarätt eller nudelwok. Det har blivit så mycket nono att jag inte ens är sugen på det. Hittade till slut en god wok med scampi, grönsaker och citrongräs. Den kom med riset bredvid så man kunde välja hur mycket man tog. Åt ca en halv knytnäve.

Vikten på mina vågar ligger under 59 i dag också.
I dag sjösätter vi och flyttar ombord. Alla plädar ligger nytvättade och doftande och väntar på att få komma ombord och i går gjorde jag i ordning dynorna och bäddade kojen.
Här hemma i lägenheten har jag också bäddat med rena lakan så det ska bli mysigt att krypa ner den 28 september. Det är tidigast då vi sover i säng nästa gång.



1 kommentar:

  1. Låter supermysigt att flytta ut till båten!
    Härligt med vikten som ligger stadigt, jag är också gärna utan kolhydraterna, åt lunch ute idag, där man fick fläskfilén över disk och sen hade de potatis och sås och ett jättestort generöst salladsbord, så inga potatisar blev det och ingen sås, lite salladsdressing istället, supergott, och mätt blev jag :-)
    M

    SvaraRadera