måndag 19 maj 2014

Superhelg!





Vilken fin väderhelg vi haft. Strålande sol och varmt. Har doppat mig några gånger mellan båtfixandet. Skurade hela däcket med potatisborste. Det kändes som ett rejält gympass dagen efter. I går mastade vi på ett antal master och det var också tungt men det är så kul att känna att man faktiskt orkar nu.
Däremot brände jag mig på övre delen av ryggen - är inte van vid solen ännu.
Inser att jag måste köpa en vit lätt sommarskjorta att ha på mig när huden fått vad den tål. Behöver också ett par shorts som inte ramlar av mig. Har bara ett par som går att ha.

I går kom vi ut på årets första segeltur. Kastade ankare i en vik och åt kokt blomkål med kassler-röra. Väldigt gott.
Vikten stabilt under 58 kg.

2 kommentarer:

  1. Åh så härligt ni har det och vilken tur med helgens väder, fattar inte att du redan badat!! Men så är jag ju en badkruka också ;-D
    MariaG

    SvaraRadera
  2. Bada o bada. Ett snabbt dopp utan att släppa badstegen var det. Men nu värms nog vattnet snabbt

    SvaraRadera