tisdag 10 juni 2014

Sommar

I morse tog jag ett morgondopp från sittbrunnen. Efter det mitt sedvanliga stekta ägg på hårt bröd och te innan jag cyklade till jobbet. Det känns bra lyxigt att ha möjlighet att sitta i en solig sittbrunn medan man vaknar till liv.

Nu har vi bara 24 dagar kvar tills vi kastar loss för vår långsegling. Som det nog märks är fokuset helt inriktat på att få allt på plats tills dess och inte mycket möda läggs på funderingar på mat, motion och motivation. Trots det håller jag mig under mina 60 kg och den dagen jag ser en 6:a först på vågen så drar jag i handbromsen.

Att jag håller mig under målvikten så fint beror nog mycket på att det inte finns så mycket tid att sitta ner. Kvällar och helger fylls med arbete på båten och jag cyklar långa sträckor varje dag.
Jag har inte heller återfallit i godisträsket och äter bra mat. Glass har jag däremot unnat mig när det varit varmt. Och mackor äter jag en eller två per dag.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar