onsdag 1 oktober 2014

Sista dagen med vikcykeln...

... och jag höll på att krocka med grannpojken. En 10-åring klarar fint av att väja utan att ramla medan jag stöp ner i gruset och skrapade upp händerna. Har bara handbromsar på vikcykeln så jag har svårt att bromsa lagom och styra undan på samma gång.
Nu blev det ingen större skada men det ska bli skönt att få en cykel med en trygg fotbroms. Ska åka till Västerås (10 mil) i morgon för att troligtvis köpa cykeln jag lagt undan. Nu blir det vinterdäck till den så jag ska kunna cykla i vinter. Det var förresten bra att jag ramlade i dag så jag inte behöver vara rädd att bryta handlederna igen - höll dom i dag håller de nog i framtiden.

Upptäckte i morse att det var mörkt vid 6 när jag gick upp. Vi har inte hängt med riktigt i årstidsväxlingen så jag var ganska förvånad. Frosten låg också vit och det var -2 grader. Fick plocka fram min älskade Philips Energilight som fick lysa fint på min frukost. Sedan var det bara att ta på mössan och vintervantar för cykelturen till jobbet.

Jobbet är intensivt, har ansvar för 16-18 patienter (har inte räknat dom) och hälften är nya för mig. Måste alltså så fort jag kan åka hem till alla för att träffa dom och undersöka dom så jag vet hur jag ska kunna hjälpa. Det kommer nog ta minst en vecka till innan jag har träffat alla. Det är roligt men tar mycket tid att besöka patienterna i deras hem, en del bor långt från stan. Hos dom är det jag som är gäst och mötet blir mycket på deras villkor vilket känns bra. Det finns så mycket vi kan göra för att få en svårt sjuk patient att må bättre och det känns att vi gör skillnad.

Men det ska bli skönt att vara ledig i morgon!

2 kommentarer:

  1. Låter som ett spännande jobb! Vart går du på Itrim, och hur länge har du gått där?

    SvaraRadera
  2. går i Uppsala och har gått första året snart. Ska gå balansåret också

    SvaraRadera