tisdag 28 oktober 2014

Andra PT-passet

Jag började med lite löpband innan vår tid med Sofia började och sedan drog hon i gång lugnt och metodiskt. Jag tycke det var lite väl lugnt men förstår att hon tänker på att våra ledband ska hänga med vilket är bra. Och i dag har en härligt medelsvår träningsvärk smugit sig på så gårdagen gjorde nytta i alla fall. Nästa gång ska jag nog propsa på att få en lite tyngre kettelell än den 8 kg jag hade vid knäböjarna för där känner jag inte alls så mycket.
Jag avslutade passet med löpning också. De sista 5 minutrarna i 9 km-tempo. Det blev 12,5 minuter allt som allt (och 50 minuter styrka).

Tortyrredskap som ska göra gott
Jag gillar verkligen gymmet. Hälften av alla som är där tränar med en personlig tränare. Allt är lugnt och koncentrerat. Man hör ett stön och stånk här och där och lågmälda instruktioner och uppmuntringar. Det är så långt från sista chansen i Biggest looser man kan komma. Det är heller ingen hög musik på som i sig höjer resten av ljudnivån..
När man blir medlem så får man en nyckel så man kan träna när man vill mellan 5 på morgonen och 01 på natten. Vi ska träna 2 ggr/vecka med Sofia under november. Sedan tänker vi bli medlemmar och gå ner till PT 1ggr/vecka och egenträning 1-2 ggr/vecka.

För övrigt är allt ok. Vi har jobbat i 4 veckor och vår långa semester ligger långt bort i  minnet. Jag har bytt rum på jobbet (vi sitter två läkare i samma rum). Att ha det trivsamt runt omkring sig är viktigt för mig så jag har verkligen boat in mig med konst på väggarna och bra ljus och ordning och reda.

I morgon är det ledig dag och då ska jag köpa en pannlampa för nu är det verkligen mörkt när jag cyklar hem genom skogen. Ska också köpa en "massagerulle" som Sofia lärde oss använda i går. Det gjorde groteskt ont vilket ska betyda att den gör gott. Ledig onsdag - det är mumma det!

3 kommentarer:

  1. Låter som ett riktigt bra pass! Medelsvår träningsvärk brukar inte vara lättare dag 2 ;)
    Får man fråga var du tränar?

    SvaraRadera
  2. Låter toppen att ni kommit igång, jag skulle också vilja komma igång med gymmet, men har absolut ingen lust alls att gå dit nu, så är det ibland, tränar styrka och rörlighet hemma så gott det går.
    Massagerullen är jättebra, och det onda gör verkligen gott har en själv som jag idag ska tvinga mina vader att rulla på :-)
    MariaG

    SvaraRadera
  3. Vi tränar på Power Center i Uppsala. Tror bara det finns här men kanske samma koncept finns i andra städer.
    I dag ska jag köpa en foamroll att ha hemma.
    Cia

    SvaraRadera