söndag 12 oktober 2014

Stockholm Tunnelrun

Öppna landskap av Ernst Billgren
Anmälde mig i våras till Stockholm Tunnelrun som är ett 10K-lopp som går i den nybyggda Norra länken innan den öppnar för bilar. I våras var jag bergsäker på att jag skulle kunna springa 10 km i november men så blir det inte. Har inte sprungit en meter i sommar.
Hade alltså ställt in mig på att hoppa loppet.
Men i förrgår fick jag mejl med info om startgrupp mm. Jag ska starta 12.50 och kl 14.10 startar den sista gruppen som består av rullstolar och promenerare. Inser att det ska mycket till för att bli sist in och plötsligt ter sig loppet inte som en omöjlighet. Jag får väl springa på platten och gå i uppförsbackarna. Det kommer bli once in a lifetime att långsamt ta sig genom tunnlarna som har konst för 50 milj. Det ska finnas orkestrar och annat på vägen och "vara en folkfest". Dessutom får man  medalj och det har jag aldrig fått i tidigare lopp (kanske i blodomloppet, kommer inte ihåg)

Har bara ett aber - min vänstra fot gör fortfarande ont och jag är rädd att det trots allt är en liten fraktur eller luxation. Ska skriva en remiss till röntgen i morgon så jag får veta att det är så ok att jag i alla fall inte skadar mig om jag tränar. Har dragit mig för det då jag skulle tycka det var så förfärligt om man sa att jag nog måste gå gipsad. Sådant vill man inte höra.

I morgon är det sista träffen på år ett. Ska bli så kul att träffa gänget igen!

2 kommentarer:

  1. Jag ska promenera loppet. Ser fram emot att se tunneln, konsten och allahappenings som ska ske.

    SvaraRadera
  2. Åh så kul! Det blir kanske promenad för mig med om foten inte ger med sig

    SvaraRadera