tisdag 7 oktober 2014

Ettårs-kontroll

Efter jobbet cyklade jag ner till Itrim och gjorde ett pulspass. Det var mer folk i cirkeln än jag någonsin sett tidigare och många var nya ansikten.
Powercenter heter gymmet vi ska gå på.
Jag blev ordentligt svettig så kondisen är nog inte den bästa. Muskelstyrkan verkar dock inte ha gått ner något nämnvärt under semestern.
Efter passet var det dags för min ettårs-kontroll och den gick bra. Viktuppgången under den tolv veckor långa semestern blev 2,2 kg och jag väger nu 63,3 kg. Det är en ok uppgång tycker jag och det känns helt överkomligt att gå ner till 60 igen. Varenda gram jag gått upp är fett vilket jag också känt på  kroppen. Fick ett "startsnöre" alltså ett målsnöre med samma längd som mitt startmidjemått 95cm. Helt sjukt att man haft så stor mage!


Nu ser jag fram emot vårt möte med PT Sofia i morgon kväll. Det är spännande att se lokalen och redskapen och träffa henne och se vilken typ av person hon verkar vara. Hon uttrycker sig lite strängt på hemsidan vilket är bra.

3 kommentarer:

  1. Grattis! Jag tycker ändå det var ett bra resultat för att ha levt på båt och varit ledig så länge i kombination med att ha varit skadad.

    Ska bli spännande att följa din pt-resa!

    SvaraRadera
  2. Var ska du träna med PT, då? På Itrim?

    SvaraRadera
  3. Kul med PT, ska bli roligt att följa er träning!
    MariaG

    SvaraRadera