måndag 6 oktober 2014

Nyår!

Kantarell-katt
För mig känns det lite så i alla fall. I morgon ska jag nämligen på ettårskontroll på Itrim. Vet att jag är flera kilo över målvikten vilket jag skäms lite över. Tur att balansåret finns!

Helgen blev fin och svamprik. Det handlade inte om att leta svamp utan bara att hämta den. Nu finns 6 paket i frysen och vi åt svampmiddagar både på lördag och söndag. Svamp är kalorisnålt och gott!
Till svampen dracks vin vilket också dracks på fredagsmyset. Har inte druckit vin tre dagar i rad på hela semestern - dumt att dricka sina kalorier brukar jag säga - men nu tror jag veckans stress gjorde att jag behövde något lugnande. Den här veckan känner jag mig betydligt mindre stressad på jobbet så nu ska det bara bli vatten och te tills jag är nere i 60 kg igen.

Har invigt min nya cykel (Trollet) och den går finfint fast växlaren är annorlunda ställda än på min vikcykel vars 7a ungefär motsvarar Trollets 4a. Detta innebär att det går att cykla mycket fortare på Trollet och resan till jobbet tog bara 15 minuter. Det är underbart att ha lådan i fram för packningen.

I morgon ska jag också plocka på mig Itrim gröt och Couscous Provencale som är de två Itrimpåsarna jag gillar. Kan till lunch ta en couscouspåse och sedan lite yoghurt och bär som efterrätt de dagar jag inte har någon lunch med mig. Som i morgon tex.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar