onsdag 5 november 2014

Fjärde PT-passet

Nu har vi gått in på ett antal veckor då vi ska träffa vår PT 2 gånger i veckan. Att träna två gånger i veckan är ett minimum om man vill komma någonstans.
Vi tycker båda två att det är kul. Varje gång får vi lära oss några nya övningar och köra några gamla. Vi kör ofta två övningar omväxlande och gör sedan två nya omväxlande. I dag gjorde vi armhävningar omväxlande med en övning för baksidan av låren tex.
Jädra i min lilla låda vad denna kan bli tung - BRA!
På slutet blir det kondition - i måndags roddmaskin 1000 m (Magnus vann med 200 m så nästa gång ska jag ha det försprånget så det blir lite match)
I dag plockades mördar-släden fram. Den heter Butcher och väger 30 kg naken. Man kan också lägga skivstångsvikter på den så det blir tyngre. I dag gjorde vi inte det ( det var tungt ändå) och vi sköt den framför oss på en matta ca 40 meter tre gånger var.  Efter det var vi helt slut båda två. Det var en bra övning.

I måndags ställde jag mig på vågen och insåg att skärpning är nödvändigt. Min tanke om att bara jag börjar jobba så går jag ner stämde inte så nu äter jag diciplinerat ca 1000 kcal/dag. Det blir någon sorts handfast dubbelminus men jag äter musli i min kvarg. Sedan i måndags har jag gått ner 1,9 kg (mest vatten) och väger nu 64,1.

Idag har jag lagat rotsakslåda med högrevsfärsbiffar till tre måltider så jag har en bra lunch hela veckan. Det hänger så mycket på det - planering, planering, planering!

1 kommentar:

  1. Låter som ritktigt roliga pass! Lycka till med vikten :)

    SvaraRadera