måndag 2 mars 2015

Utsläppt och nytränad



Vardagsrum
Efter 6 dagas mammaskötsel blev jag lös och ledig vid 18 och kunde åka till Powecenter för den första träffen med PT-Sofia på över en månad.
Det blev ett bra och intensivt pass som jag verkligen har längtat efter.
Har blivit såååå tjock - känner mig som en falukorv i prinskorvskinn i mina kompressionsbyxor. Tuttarna pressat över kanten på sport-BHn. Bara skorna är lagom stora.
Var alldeles skakig i benen när vi gick därifrån men funderar i alla fall på att ta mig dit igen i morgon vid lunch för ett pass med tyngdpunkt på bål - överkropp och kondition (löpband yyeahhh!)

Kök
Efter det ska jag träffa sonen för första gången på dessa mammaveckor. Vi ska åka till Bromma för att hämta sittbrunnstältet som varit på tvätt.
I och med detta så startas vårrustningssäsongen.

Att jag kan lyxa till det så här på en vanlig arbetsdag beror på att jag har så bra kollegor som förstod att jag behöver en helt ledig dag bara för mig själv och gav mig en ledig tisdag.
På onsdag är det jobb och sedan hem till mamma igen.

Vi har funderingar på att köpa en båt till och ha som bostad. Det är en 16 meter lång segelbåt i stål som ligger i Danmark. Det blir nog i alla fall så att vi flyger ner och tittar på henne i vår. Hon ligger i Kolding där vi köpte vår förra båt också. Den hemseglingen blev väldigt rolig och vi gillar verkligen att segla i Danmark


5 kommentarer:

  1. Det är en jobbig känsla när man känner att kroppen är för stor för kläderna :(

    Ser ut som en väldigt fin båt!

    Vad bra att du kommer ifrån en stund från vad jag döpt som mammavakt så du får ny energi. Det behöver man.

    SvaraRadera
  2. Åhh en bobåt, har jag drömt om, vad härligt!! Har du några bilder att visa? Kan man ha bobåt där ni har er båt nu?

    Längtar också till det är dags att dra igång med båten, den friheten att få lägga ut och dra iväg till nån ö är oslagbar, i en segelbåt vid kusten kan jag tänka mig att den frihetskänslan jag har med vår båt bara är en "piss i nilen" ;-)

    MariaG

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi bor vid Mälarens nordligaste fjärd så vi har vatten 5 minuter från huset. Det går att bo både vid vår båtklubb och mitt inne i stan i Fyrisån. Men allt är lite prematurt. Tror inte det blir denna båt men vi ska åka och titta i alla fall.
      Frihetskänslan i båtar är lika stor antingen det är en kajak eller jättebåt - ibland större i en kajak faktiskt. Då kan man komma in överallt - ungefär som en mindre motorbåt.
      Cia

      Radera
  3. Men bilderna i detta inlägg trodde jag var från er båt, det är det alltså inte?
    MariaG

    SvaraRadera