torsdag 5 mars 2015

Granne med mamma...

...har jag blivit i dag, i alla fall på jobbet. Mitt fönster på jobbet ca 10 m från hennes och vi kan vinka till varandra.
Hon har alltså i dag flyttat från sitt hem till ett rum på en palliativ enhet som ligger i samma hus som jag arbetar.
Kvar i hemmet finns nu en kyl och frys som ska tömmas och sopor som ska tas omhand och det kan jag lätt göra på lördag.
Hon var väldigt glad och det är jag och min bror också.
Och mina sköterskor som nu får tillbaks sin doktor efter 2,5 veckor med bara akuta utryckningar är också nöjda.

Har i dag alltså tagit tag i livet - inga mackor och en god salladslunch med räkor och till middag bananpannkaka med keso och bär. Till mellanmål en apelsin.
I morgon plockar jag fram cykel då det nu är officiell vår längs hela ostkusten ända upp till Haparanda.


Väderprognoserna lovar inte bara avsaknad av is och snö utan 11+ och växlande molnighet på söndag så då kryper vi in under presenningen på båten och smider planer för sommaren. Där blir det växthusvarmt så vi kan nog gå runt utan varma tröjor och vantar. Bjuder på en 4 år gammal vårrustnings
bild på mig från en artikel i en tidning

Tack för allt stöd jag fått av er under den stressiga tiden då jag hade dåligt samvete antingen jag var på jobbet eller hos mamma. Hur jag än gjorde blev det några svårt sjuka som fick det värre.





2 kommentarer:

  1. Härlig vårbild på dig och båten!!

    Skönt att det löst sig för din mamma och alla runt omkring, nu kan du andas ut, lite grand iallafall! Ha en härlig solig helg!

    SvaraRadera