tisdag 10 mars 2015

Kanske Danmark i helgen

Vi är ju intresserade av en stor stålbåt som ligger i Danmark men det är det flera som är tyvärr. I helgen var det en svensk som tittade på den och skulle höra med sin bank och i morgon kommer en tysk till varvet.
Om inte det blir affär av där heller så står vi på tur och är välkomna till Kolding på Jylland i helgen.
I morgon eftermiddag ska jag få besked men eftersom jag gillar att ha allt i ordning har jag redan sökt lånelöfte och köpt biljetter.
Inte flygbiljetter, då det strejkas hejvilt, utan tågbiljetter.
Visar det sig att den är såld kan vi lämna tillbaks biljetterna och ingen skada är skedd och lånelöftet gäller i 6 månader.

Kanske öppet men nog för kallt för oss
Men vi funderar på att åka ner hur som helst. En helg i Köpenhamn kan väl inte vara så illa.
Tågresan ner går på natten med liggvagn (1:a klass med egen toa och dusch) och på hemresan hinner jag kanske sticka klart mammas bäddkofta i alla fall.
Får se om det är något kul på gång i Köpenhamn i helgen.

I dag cyklade jag till jobbet med stor möda. Det var länge sedan jag cyklade och det var en sjuhelsikes motvind. Var helt slut när jag kom fram efter bara 3 km. Förbättringspotential finns alltså. I morgon ska vi träna yoga men annars har det mest blivit kvalitetstid med mamma på kvällarna.

4 kommentarer:

  1. Jag gillar Köpenhamn så jag säger åk :)
    Det är längesedan jag var där nu men förut var jag ner minst en gång om året. Mysig stad tycker jag.
    Är det fint kan man säkert redan nu sitta i Nyhavn och äta lite räkor eller smörrebröd med en kall.

    SvaraRadera
  2. Klart ni ska åka även om båten är såld, vore väl skönt att komma bort en stund! Låter mysigt att sova på tåget, har jag aldrig gjort, har knappt åkt tåg heller för den delen eller väldigt sällan iallafall :-)

    Igår var det ju stooorm så jag förstår att det var jobbigt att cykla, jag fick knappt upp ytterdörren här hemma ;-)

    MariaG

    SvaraRadera
    Svar
    1. Och i dag blåste det lika mycket - fast åt andra hållet naturligtvis. Det vänder säkert igen när jag ska hem

      Radera