fredag 20 mars 2015

Balansträff mars

Hade gått upp ordentligt i vikt och har återtagit hälften av alla kilo jag gått ner för ett år sedan. Vikt nästan 69 kg.
På träffen lagade vi mat och åt tillsammans vilket var kul.

Har räknat ut att jag måste dra ner 250 kcal/dag alt göra av med det i ett år för att gå ner 10 kg. Det är extramackan på kvällen eller en timmes promenad per dag. Tror det är bäst att göra så istället för att ta ett ryck med påsar och snabbare viktnedgång.

Fram med MyFitnessPal och stegräknaren igen.

4 kommentarer:

  1. Du grejar det! Fokus på framtiden :)

    SvaraRadera
  2. Jag har också några (host) kilon att ta tag i...VARFÖR ska det vara så svårt??? Nu kör vi Cia!!

    SvaraRadera
  3. Hur är det med din mamma Cia? <3 Tänker mycket på dig.
    Min mamma är sämre igen. Jag vet det bara är att vara stark... men att se sin mamma oförmögen tar hårt på en.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tråkigt att höra om din mamma. Det är väl verkligen inte lätt när det går så upp och ner.
      I dag när jag kom till min satt hon och grät för att hon var rädd att få flytta till ett annat boende efter en vårdplanering som ska ske om någon vecka. Vi hoppas att hon får stanna där hon trivs. Annars mår hon bättre, går med rullator korta bitar med sällskap och äter litegrann igen
      Cia

      Radera