lördag 6 december 2014

Påslivet går sådär

Jag har verkligen inte tagit mig en bra matvecka denna vecka. Det utlovade påslivet blev bara några dagar långt. Jag har ett ganska skruvat förhållande till mat, det är bara att inse. När jag var tolv år (1968) skrev jag en uppsats om mitt liv år 2000 (så långt bort att det var ofattbart). Där hoppades jag att man bara skulle kunna ta en tablett med alla näringsämnen och sedan var man mätt. Har faktiskt önskat att det var så som vuxen också.
Nu har vi i alla fall tagit fram Itrims kokböcker och plockat ut en rätt för i dag (fiskgryta med saffran) och en i morgon (kyckling).
Ska be om ett motovationssamtal med Jenny på onsdag när jag har nästa möte.

Träningen däremot går bra. I dag var vi på gymmet och körde det pass som vår PT satt ihop åt oss. Jag lade på mer vikt på både enarmsrodden och knäböjen. Knäböjen gör jag med en kettelbell i famnen. Vi avslutade med Butcher - vår släde. Efter det var vi helt slut.

Vårt gym är uppbyggt på förtroende och i dag var ingen personal där. Man har en egen kod till dörren så man kommer in istället. Det var bara vi och en tjej där och efter ett tag var hon klar så vi blev ensamma. Det känns som att ha ett EGET gym - hur lyxigt som helst.

Advent har så smått börjat inta vårt hem. Uppsalalyktan hänger som sig bör i ett fönster, amaryllisen står på tillväxt och julstjärnorna står vackert röda lite här och där. I morgon tänder vi ljus nr 2 och vi ska bara vara hemma och mysa. Och plocka och tvätta lite bland alla båtgrejor som ligger i högar förstås.

1 kommentar:

  1. Tycker ändå att du får vara glad att träningen fungerar, då går man oftast inte upp i vikt utan håller sig förhoppningsvis kvar ....jag har också den där pillerdrömmen....om att äta ett piller tre gånger om dagen och slippa äta :-O hur sunt är det, med såna tankar, men sån är jag också, samtidigt som jag älskar mat och önskar jag kunde äta allt jag ville, alltid.....men det är bara att inse att så inte är fallet!

    MariaG

    SvaraRadera