fredag 12 december 2014

Motivationssamtal bokat

Vi är sjuka sedan 3 dagar fast vi jobbar ändå. Mitt värsta symtom är en yrsel som jag aldrig haft förut och i dag kände jag mig så konstig i huvudet att jag inte tordes sitta kvar på mitt arbetsrum utan gick ut till sköterskorna och arbetade där istället. Såg framför mig att jag skulle få ett krampanfall i min ensamhet på rummet vilket inte skulle vara så kul. Hoppas att yrsel är över i morgon för då har vi bjudit till fest då gubben min fyller år.

Har tränat en gång hittills denna vecka och hoppas ta ett pass till på söndag. Måndagens pass med PT Sofia blev väldigt tufft och jag hade rejäl träningsvärk i axlar och lår efteråt.

Träningen funkar alltså men maten är en misär.
Inte ens gott men i dag åt jag tre skumtomtar på julfikat
Alla julgodisar man kan tänka sig inmundigas oavsett hunger eller inte. Har inte ställt mig på vågen på minst tre veckor och har ingen aning om hur mycket jag ökat i vikt.
Eftersom jag var sjuk på balansträffen i onsdags så har jag bokat in ett motivationssamtal med min hälsorådgivare nästa onsdag. Då tänker jag sätt upp som mål att ha minskat 4 kg till den 15/2 (8 veckor) vilket blir en liten utmaning då vi har jul och en semesterresa under den tiden. Tror faktiskt inte att det stoppar där utan jag får nog ta ett mål till efter det. Troligtvis 3 kg till. Jaja, så kan det gå när man slappnar av. Suck!

EDIT: Nu har jag kommit på hur jag ska hämta inspiration - jag läser min egen blogg från början. Det gick ju så bra hela vägen ner till lägstavikten som jag nådde i våras

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar