onsdag 17 december 2014

Motivationssamtal...

...och ett bra sådant var det. Vi gick igenom vad jag gör fel och hur jag ska kunna återfå kontrollen utan att gå in på extremer med bara påsar och barer.
Och lösningen? Jo, gå tillbaka till vad som var framgångsrikt tidigare. Inte så konstigt.
Då åt jag inga mackor på kvällen utan var nöjd efter mitt kvällsmål som bestod av keso, bär  och nötter för det mesta. Mer protein och fett än i yoghurt och musli som jag ätit nu och gör att jag är hungrig igen efter några timmar och faller ner i smörgåsträsket.
Maten blir en HF- och frukosten som den jag äter nu. Och sedan inget fikabröd eller godis.
Träningen fortsätter som hittills med 2-3 pass i vecka och att ta mig till jobbet på egen maskin.
Vi skrev tom ett kontrakt om målsättningen och vägen dit. Den sitter nu på kylskåpsdörren.
Målsättningen blir -2 kg till den 13/1 då jag hade ett hälsosamtal inbokat sedan tidigare.
Vikten på Tabitavågen blev 65,9 kg så det är verkligen hög tid att dra i handbromsen

Efter mötet gick jag för att hämta ut mina beställda Icebug-stövlar men det var en groteskt lång kö så jag hoppade det trots att jag längtat efter dom. Det speciella med dom är att de är dubbade så man håller sig på fötterna.Sedan gillar jag stilen också!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar