tisdag 25 november 2014

Mamma är bättre och jag har börjat leva ett påsliv igen

Det verkar som om mamma kom i rättan tid till sjukhuset för efter nåra dygn kunde hon äta igen och i dag kom hon hem. Lite skruttigare än innan men vid liv i alla fall. Skönt.

Jag tog mig i kragen och gick till Itrim och köpte lite med gröt, couscous och nöt-och frukt-bar i går innan vår PT-träning. Körde Itrimprodukter hela dagen utom kvällsmålet som blev yoghurt med bär och musli. Dagen landade på 815 kcal.
I dag har det blivit 2:2  med rotsaker och ½ bratwurst till lunch och youghurten till kvällsmål. Denna dag landar på lite drygt 900 kcal.
Jag räknar alltså kalorier för det hjälpte mig att gå ner i våras. Nu ska jag ligga mellan 800-1000/dag till jul. Och tränar gör jag minst två gånger i veckan förutom cyklingen till jobbet.

Itrims påsar och barer är utmärkta att ta till när man behöver en reboot. Man behöver inte tänka medan man vänjer av kroppen med snabba kolhydrater och stora portioner. Planerar att göra om förra årets julbord med rätter ur Itrims kokbok men denna gång ska jag äta lite mer än 800 kcal/dag som jag gjorde då. Deras kålrotslåda är fantastiskt god och ett måste till skinkan. Grönkålskroketterna är också jättegoda.

I morgon  har jag veckans "lediga" dag. Då ska jag göra i ordning vår mast som nu ligger med spridare och allt på hamnplan. Det lär ta ett antal timmar. Sedan ska vi träna och efter det blir det mamma som ska få min uppmärksamhet. Till sist - på kvällen - ska vi köra vår båt till varvet för på torsdag kommer troligtvis en kran och lyfter upp oss på land. Då har vi legat i sjön i nästan 7 månader och av dom bott ombord i 5. Det blev en fin säsong.
Mycket tidig morgon i Tyskland. Ibland är det obeskrivligt vackert


2 kommentarer:

  1. Påsliv, ja det är inte det sämsta ;-) jag kör ju lite 5:2 eller 6:1 emellanåt och då kör jag påsar, eller en kombo av påsar, bars, men jag har gått över till Nutriletts produkter, tror det är samma skit i dom....:-) Och fortfarande har jag minst en bar i väskan med mig, bättre äta en sån än ett wienerbröd om man blir akuthungrig och en mack finns i närheten ...

    Skönt att mamma är hemma igen!

    MariaG

    SvaraRadera
  2. Vad skönt att din mamma är bättre igen! Hoppas det nu håller i sig utan bakslag.

    Jag kom igen och sen när kaoset satte fart så halkade jag av banan igen. Nu är det nya tag på nytt.
    Går det bra med påslivet?

    SvaraRadera