onsdag 18 juni 2014

Ingen bra vecka

Har på grund av sjuk mamma varit tvungen att flyga ner till Halmstad och ta hand om henne och huset  denna vecka. Det hela slutade med att man flög henne till Akademiska i Uppsala med ambulansflyg.
Har varit väldigt stressad över detta, både att hon är sjuk men också över att jag inte kan jobba när vi är så få på jobbet. För att inte tala om allt som är kvar att ordna och packa inför vår 3-månaders långsegling.

Maten har mest blivit smörgåsar då jag inte orkat laga någonting och jag tycker att byxorna börjat strama. Har säkert gått upp till över 60 kilo nu. Får veta hur det är den 24:e då jag har 9-månaders-uppföljning.

Vädret i Haverdal var väldigt fint men jag har mest varit på sjukhuset eller i vår källare för att tvätta upp mammas sommar-tvätt. Gick inte ens ner till havet utan nöjde mig med att se det från altanen (bild).
Mamma har en rejäl infektion men nu får hon bra antibiotika och jag tror att hon är på benen och hemma om någon vecka.

3 kommentarer:

  1. Hoppas din mamma snart mår bättre. Jag vet hur det tar på en då de inte mår bra.
    Glöm inte sköta om dig själv också.
    kram!

    SvaraRadera
  2. Så jobbigt när ens föräldrar blir sjuka, man känner sig så maktlös, hoppas hon kryar på sig och att du kan få en skön tid på er långresa!
    MariaG

    SvaraRadera
  3. Tack för medkänsla. Det känns verkligen inte särskilt bra att åka bort men mamma är mycket bestämd på att vi ska göra det.
    Cia

    SvaraRadera