tisdag 9 september 2014

Tre veckors semester kvar...

...och vi ligger i en hamn på Møn i Danmark. Det blåser friskt så vi ligger kvar i dag.
Sedan senaste uppdateringen har min Magnus haft ryggskott och inte kunnat cykla samtidigt som jag har haft "stukad" fot och inte kunnat gå så långt så under flera veckor var vi väldigt passiva. Nu är det dock bättre och vi kan äntligen röra oss igen. Min fot gör fortfarande ont när jag trycker eller vickar den i sidled och jag befarar att det inte var en vanlig stukning utan att jag fått en sprickan i något småben i mellanfoten. Har inte börjat springa ännu då jag inte vill få så ont att jag inte kan gå igen. Vi får ta det hemma.
Vikten går Ok. Vägde sist 62,5 kg vilket är 1,5 kg mer än när semestern började för 9 veckor sedan.

När jag kommer hem väntar de sista mötena på första året med Itrim. Ska gå år två också vilket nästa alla i min grupp kommer att göra. Är väldigt glad för de då jag verkligen gillar mina Itrimkompisar.

För att boosta upp min fysik och få igång min man också så har jag tagit kontakt med en PT som väntar på oss när vi kommer hem. Hon var fullbokad men tyckte det var så kul att få ta hand om ett par som vill ha ett gemensamt projekt att hon ska försöka hitta tid till oss. Hon är kopplad till ett gym som håller på med funktionell träning så jag tror att det blir mycket vikter, rep, slädar att släpa på och att jag och gubben får använda varann som redskap. Det första tre veckorna ska vi ses två gånger i veckan, sedan en gång i veckan i 6 veckor och sedan en gång i månaden i 6 månader. Hon är utbildad träningsfysiolog och har erfarenhet av att träna äldre vilket känns bra.
Detta ser jag verkligen fram emot för både jag och Magnus behöver få varandra som draghjälp. Orkar inte den ena ta sig ur soffan får den andra ta till piskan. Eller moroten.

Nu ska jag ta ett dopp i havet. Det är 17 grader i vatten och väldigt varmt i solen även om vinden är kall.

3 kommentarer:

  1. Härligt att du håller vikten så bra! Det visar på att du har koll och kontroll :) Jag ska också gå år två. Tror de flesta behöver det för att inte "falla tillbaka" igen.

    Vilken otur ni har med skador. Bra ändå att ni är på bättringsvägen!

    Ska bli kul att läsa om er PT-träning!

    SvaraRadera
  2. Skönt att höra ifrån dig! Så jobbigt med stukning (spricka i foten) och ryggskott, verkligen varit motigt för er på er långtur!
    Låter superspännande med PT!!
    Brrr rös till när du skrev du skulle ta ett dopp i 17 gradigt vatten ;-)
    Jag fortsätter också Itrim år 2, tror på det!!

    ha det gott!
    MariaG

    SvaraRadera
  3. Kul att ni också fortsätter. Tror det är bra för det här är verkligen ett livslångt arbete. I
    Cia

    SvaraRadera