söndag 10 augusti 2014

35 dagar in på semestern...

...och Itimmandet går inget vidare. Jag tränar för lite och äter för mycket men egentligen inte så mycket dumheter. Ett kilo upp blev det på vågen efter 4 veckor. Att det inte är mer beror på att det inte äts snacks, ost/kex och bullar och att det dricks väldigt lite alkohol ombord. I dag tog mina chokladbarer slut och nu har jag bara en låda pepparkaksbarer kvar. Sedan är det slut på godiset.
Nu ligger vi med båten vid Amsterdam och det blir för det mesta ordentligt promenerat eller cyklat de dagar vi inte seglar. I morgon ska vi på Rijksmuseet och till Vondelpark park så jag lär lätt få ihop en bra bit över 10000 steg.
Långseglingen har gått bra så här långt och vi börjar slappna av. Sju veckor är det kvar innan vi börjar jobba och ska komma in i de vanliga rutinerna igen. Jag brukar tycka om det och det kommer jag säkert göra i år också. Bilden är från en ostaffär där vi köpte jättefina presentostar (de små ridna i olika färger)
Hoppas allt är bra med er!
Lägg till bildtext

4 kommentarer:

  1. Kul att höra från dig! Ha en fortsatt trevlig semester! Vi fick ialla fall seglat i närmare 10 dagar i ett tokvarmt Sverige i ett vackert Bohuslän.
    //Malla

    SvaraRadera
  2. 1 kg är ju väldigt bra! Jag skulle gå upp 5 bara jag gick in i den ostaffären :o

    Kikar in då och då på segelbloggen. Fantastiskt ni verkar ha de!
    Kan tyvärr inte kommentera på den bloggen.

    SvaraRadera
  3. Där är du ju :-) tittat in och väntat på ett livstecken från dig, kul att höra att allt är bra!
    MariaG

    SvaraRadera
  4. Tack för att ni fortfarande tittar in! Nu ska jag göra ett nytt inlägg.
    Cia

    SvaraRadera