måndag 19 oktober 2015

Mycket har hänt sedan sist...

Min lilla Leo


...sommaren blev en mara med en semester som blev rumphuggen då mamma var så dålig och till sist dog.
Vi hade begravning i mitten av augusti och i samband med en upptäckte vi att hon haft en vattenläcka i sin lägenhet. I dag börjar vi återställa lägenheten med nytt golv där läckan var, nya tapeter och ny badrumsinredning. Lägenheten är inte heller helt tömd ännu så det tar ett tag till vi kan sälja den.

Och jag har fortsatt att gå upp i vikt. I dag vägde jag 76 kg.

Roligare är det dock att vi fått en ny familjemedlem - en hund, Leo. Han är en tibetansk spaniel på snart 2 år som vi tog hand om i somras. Har alltså i alla fall kommit ut på promenader sedan vi fick honom. Det är en del annat nytt ockå men det tar jag senare.

Nu tänkte jag faktiskt ta tag i vikten igen. Nästa år infaller de 60 och jag planerar en träningsresa till Mallorca som present till mig själv (och morot och piska). Den går i mitten av mars så jag måste sätta fart nu. Fem månader kvar!

2 kommentarer:

  1. Vad roligt att du är tillbaka igen.

    Sorgligt att läsa om din mammas bortgång. Det måste ha varit oerhört tufft.
    Men att ständigt vara sjuk och inte ha kvalitet är en pina för dem också. Frisk får man dem inte hur gärna man än vill.

    Vikten måste jag också ta tag i... usch så det blir när man släpper kontrollen för det inser jag att jag måste ha...var evigaste dag.

    Hoppas få se dig här framöver.

    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kul att du tittar in. Ska läsa lite mer på din blogg. Verkar vara sig ganska likt som jag sett hittills
      Kram!

      Radera